Veelgestelde vragen

Mogelijk vindt u hieronder ook het antwoord op ùw vraag (zie ook: ‘Zo werkt deze veiling’).
Toch nog vragen? Neem gerust contact met ons op.

ATTENTIE: voeg ons e-mail adres toe aan uw lijst met contacten om te voorkomen dat onze berichten als reclame of spam worden gezien. Als een bericht toch als zodanig wordt aangemerkt klik dit bericht dan in uw e-mailprogramma aan als: géén reclame of géén spam. In het vervolg zullen onze berichten en nieuwsbrieven dan gewoon in uw inbox staan.

 

OVER UW GEGEVENS…

Waarom moet ik mij registreren?
Met registreren worden uw inloggegevens vastgelegd. Om een bod uit te kunnen brengen moet u ingelogd zijn. U kunt dan tevens uw andere gegevens beheren b.v. die voor verzending van uw aankopen nodig zijn. Registreren hoeft maar éénmaal, ook voor alle andere veilingen die op deze website worden gehouden.

Hoe kan ik mij registreren?
U kunt zich registreren via het menu ‘Inloggen/registreren’. Dit gaat eenvoudig met een zelfgekozen gebruikersnaam en uw e-mailadres.  Houdt er bij de keuze van uw gebruikersnaam rekening mee, dat als u een bod uitbrengt deze naam zichtbaar wordt bij ‘Overzicht biedingen’. Na registratie ontvangt u binnen enkele minuten een bevestiging via e-mail. Daarbij een automatisch gegenereerd wachtwoord plus instructie hoe u dit wachtwoord eventueel kunt wijzigen in een eigen wachtwoord.

Hoe kan ik inloggen?
U kunt inloggen via het menu ’inloggen/registreren’. Dit kan met uw gebruikersnaam (of e-mailadres) en uw wachtwoord.

Ik ben mijn wachtwoord kwijt en kan niet meer inloggen
Ga dan naar ‘Mijn gegevens/Nieuw wachtwoord’. Via dit menu ontvangt u een e-mail met een link plus instructie om een nieuw wachtwoord in te stellen.

Hoe kan ik mijn gegevens wijzigen?
U kunt uw adres en wachtwoord wijzigen onder het menu ‘Mijn gegevens’. Hier kunt u eventueel ook een alternatief adres opgeven voor verzending.

 

OVER HET BIEDPROCES…

Hoe kan ik een bod uitbrengen?
Om een bod uit te brengen moet u eerst inloggen. Onder het menu ‘Kunst v/d Week’  vindt u alle aangeboden werken op de veilingpagina, via een button onder een van de kavels komt u op de biedpagina waar u het werk ook in een groter formaat kunt bekijken.

Alle werken in deze veiling starten op 0 euro. Waarom staat het startbod dan al op 10 euro?
Het bieden verloopt in vaste, minimum biedstappen van € 10. Elk minimum volgend bod wordt automatisch aangegeven. Voor het startbod wordt dus de eerste minimum biedstap van € 10 aangegeven.

Wat is een autobod bod?
U kunt er ook voor kiezen om een hoger bedrag in te voeren, zonder dat direct met dit bedrag wordt geboden. Dit noemen wij een autobod. De computer biedt dan na een overbieding automatisch voor u € 10 hoger, zodat u weer de hoogste bieder bent. Dit kan doorgaan totdat het ingevoerde bedrag is bereikt. Daarna blijft het altijd mogelijk uw bod weer te verhogen. De hoogte van een autobod is strikt geheim en is op de website uiteraard niet zichtbaar voor anderen.

Hoe kan dat bij een kavel twee even hoge biedingen staan?
Dat heeft te maken met een autobod van een bieder. Het maximale bedrag van een autobod kan gelijk zijn aan een minimaal bod van een andere bieder. Het is ook mogelijk dat twee automatische biedingen gelijk aan elkaar zijn. In beide gevallen geldt dat het bod dat als eerste is geplaatst, als hoogste bieding wordt aangemerkt.

Hoe kan het dat er meerdere biedingen van dezelfde bieder achter elkaar staan?
In dat geval is een bieder die een hoger bod heeft geplaatst dan de minimum biedstap (= autobod), overboden door een ander autobod. Bij ‘Overzicht biedingen’ wordt dan ook het tussenliggende autobod weergegeven. Hierdoor lijkt het dat de eerste bieder twee keer achter elkaar heeft geboden.

Waarom wordt de looptijd van een veiling soms verlengd?
Om alle bieders tot het einde van de veiling gelegenheid tot overbieden te geven, wordt de veiling virtueel afgehamerd. D.w.z. dat als in de laatste 5 minuten nog een bod wordt geplaatst, de veiling met 5 minuten wordt verlengd (behalve als een tegenbieder een autobod heeft ingevoerd, dan loopt de veiling gewoon af en wordt de veiling pas verlengt als het autobod is overboden). Een verlenging kan zich herhalen totdat er geen bod meer wordt geplaatst waarna de veiling definitief sluit.

Ik wil een door mij geplaatst bod annuleren
Elk bod beïnvloed de loop van de veiling. Biedingen ongedaan maken zou het hele biedproces ondermijnen, daarom is het is helaas niet mogelijk om een geplaatst bod te annuleren.

 

OVER UW VERWORVEN KAVELS…

Ik ben de hoogste bieder van één of meerdere kavels. Wat nu?
Als u de hoogste bieder bent wordt dit bevestigd via e-mail én op de biedpagina weergegeven. Via een button die dan onder de afbeelding verschijnt, DIRECT NA SLUITING VAN DEZE KAVEL, dit werk toevoegen aan ‘Mijn aankopen’. Daar kunnen al uw verworven kavels verzameld worden en kunt u alles aangeven omtrent afhalen of verzending en betaling. Aan het einde van een veiling (of een serie veilingen) kunt u afronden en uw gegevens verzenden. Uw gegevens worden daarna bevestigd in een factuur via e-mail.

Wat zijn de veilingkosten voor kopers?
Bij veilingen wordt altijd opgeld over de hamerprijs berekend. Bij Atelier57 is dit 20%.

Waarom staat op de factuur geen BTW vermeld?
Omdat op onze veilingen gebruikte goederen worden geveild mogen wij de zogenaamde ‘margeregeling’ toepassen. Volgens de regels van de belastingdienst mag op de factuur dan geen BTW worden vermeld en is deze ook niet verrekenbaar. De vermelde bedragen zijn dus inclusief BTW.

Ik wil mijn kavel(s) afhalen
I
ndien u uw kavel(s) in Boskoop wilt afhalen, vink deze voorkeur dan aan op de pagina’ Mijn aankopen’. Hier wordt ook de datum van de afhaaldag aangegeven. Factuur uitprinten en meenemen s.v.p. Werken kunnen uitsluitend op vertoon van deze factuur worden meegegeven! Neem bij verhindering contact met ons op voor een afspraak op een andere datum.

Ik wil mijn kavel(s) laten verzenden en heb via de bank betaald. Wanneer wordt het pakket verzonden?
Als wij uw betaling hebben ontvangen, wordt uw pakket binnen 3 dagen verzonden. U ontvangt hiervan een bevestiging via e-mail.

Als ik meerdere kavels in een veiling hebt gekocht, kunnen deze dan gecombineerd worden verzonden?
Ja, meerdere aankopen worden, indien mogelijk, in 1 pakket verzonden. In dat geval worden alleen de verzendkosten van het pakket met de hoogste verzendkosten berekend.

 

OVER ONTVANGEN KAVELS…

Ik heb mijn kavel ontvangen, maar het voldoet niet aan de omschrijving
Als het ontvangen werk volgens u niet voldoet aan de omschrijving die op de website is weergegeven, neemt u dan zo spoedig mogelijk contact met ons op. Doordat alle werken voor onze veilingen vooraf in onze galerie worden aangeleverd en beoordeeld, garanderen wij de kavels zoals deze op onze website zijn omschreven en weergegeven. Na afloop van een veiling heeft u altijd 3 weken de gelegenheid om aangekochte werken gedetailleerd te bekijken en eventueel ter beoordeling aan derden voor te leggen. Bij onjuiste omschrijving of gerede twijfel van originaliteit nemen wij het geveilde werk terug en worden alle betaalde bedragen geretourneerd.

Ik heb mijn kavel ontvangen, maar is beschadigd. Wat moet ik doen?
Tenzij u anders heeft aangegeven, worden alle pakketten aangetekend verzonden en zijn dan tot € 500 verzekerd tegen verlies en beschadiging. Als uw kavel tijdens de verzending is beschadigd, neem dan zo spoedig mogelijk contact met ons op. Maak indien mogelijk direct na ontvangst een foto van het beschadigde pakket, zodat dit de klacht bij PostNL kan ondersteunen. Bij verzending worden de werken met zorg verpakt, niettemin blijven alle risico’s voor rekening van de koper.

 

ANDERE VRAGEN OF OPMERKINGEN? WIJ HOREN HET GRAAG VAN U