Veelgestelde vragen

Mogelijk vindt u hieronder ook het antwoord op ùw vraag (zie ook ‘Zo werkt deze veiling’).
Toch nog vragen? Neem gerust contact met ons op.

ATTENTIE: voeg ons e-mail adres toe aan uw lijst met contacten om te voorkomen dat onze berichten als reclame of spam worden gezien. Als een bericht toch als zodanig wordt aangemerkt klik dit bericht dan in uw e-mailprogramma aan als: géén reclame of géén spam. In het vervolg zullen onze berichten en nieuwsbrieven dan gewoon in uw inbox staan.

 

OVER UW GEGEVENS…

Waarom moet ik mij registreren?
Met registreren worden uw inloggegevens vastgelegd. Om een bod uit te kunnen brengen moet u ingelogd zijn. U kunt dan tevens uw andere gegevens beheren b.v. die voor verzending van uw aankopen nodig zijn. Registreren hoeft maar éénmaal, ook voor alle andere veilingen die op deze website worden gehouden.

Hoe kan ik mij registreren?
U kunt zich registreren via het menu ‘Inloggen/registreren’. Dit gaat eenvoudig met een zelfgekozen gebruikersnaam, uw e-mailadres en een zelfgekozen wachtwoord (houdt er bij de keuze van uw gebruikersnaam rekening mee, dat als u een bod uitbrengt deze naam zichtbaar wordt bij ‘Overzicht biedingen’). Na registratie ontvangt u binnen enkele minuten een e-mail ter bevestiging.

Hoe kan ik inloggen?
U kunt inloggen via het menu ’Inloggen/registreren’. Dit kan met uw gebruikersnaam (of e-mailadres) en uw zelfgekozen wachtwoord.

Ik ben mijn wachtwoord kwijt en kan niet meer inloggen
Ga dan naar het menu ‘Inloggen/registreren’. Via de link ‘Wachtwoord vergeten’ ontvangt u een e-mail met instructies om een nieuw wachtwoord in te stellen.

Hoe kan ik mijn gegevens wijzigen?
Via het menu ‘Mijn gegevens’ kunt u uw recente aankopen bekijken, verzend- en factuuradressen beheren en wachtwoord- en accountgegevens aanpassen.

 

OVER HET BIEDPROCES…

Hoe kan ik een bod uitbrengen?
Om een bod uit te brengen moet u eerst inloggen. U vindt het overzicht van alle aangeboden werken onder het menu ‘À-Tout-Prix Veiling’. Via de buttons onder de kavels komt u op betreffende biedpagina met omschrijvingen waar u het werk ook in een groter formaat kunt bekijken.

Alle werken in deze veiling starten op € 0. Waarom staat het startbod dan al op € 10?
Bieden en overbieden kan met élk bedrag, met een minimum van € 10. Het eerste bod van € 10 en elk volgend minimum bod wordt automatisch in het biedvakje aangegeven.

Waarom wordt de looptijd van een veiling soms verlengd?
Om alle bieders tot het einde van de veiling gelegenheid tot overbieden te geven, wordt de veiling – per kavel – virtueel afgehamerd. Dat wil zeggen dat als in de laatste 10 minuten nog een bod wordt geplaatst, de veiling van betreffende kavel met 10 minuten wordt verlengd. Een verlenging kan zich herhalen totdat er geen bod meer wordt geplaatst waarna de veiling van deze kavel definitief sluit.

Ik wil een door mij geplaatst bod annuleren
Elk bod beïnvloed de loop van de veiling. Biedingen ongedaan maken zou het hele biedproces ondermijnen, daarom is het is helaas niet mogelijk om een geplaatst bod te annuleren.

 

OVER UW VERWORVEN KAVELS…

Ik ben de hoogste bieder van één of meerdere kavels. Wat nu?
Als u de hoogste bieder van een kavel bent wordt dit per kavel op de biedpagina weergegeven én bevestigd via e-mail. Via een button, die na verversen van de pagina bij betreffende kavel verschijnt (alléén zichtbaar als u ingelogd bent), kunt u de aankoop van deze kavel afronden. Hierna ontvangt u een factuur via e-mail.

Wat zijn de veilingkosten voor kopers?
Bij veilingen wordt altijd opgeld over de hamerprijs berekend. Bij Atelier57 is dit 20%.

Waarom staat op de factuur geen BTW vermeld?
Omdat op onze veilingen gebruikte goederen worden geveild mogen wij de zogenaamde ‘margeregeling’ toepassen. Volgens de regels van de belastingdienst mag op de factuur dan geen BTW worden vermeld en is deze ook niet verrekenbaar. De vermelde bedragen zijn dus inclusief BTW.

Ik wil mijn kavel(s) afhalen
Indien u uw kavel(s) in Boskoop wilt afhalen kunt u dit aangeven bij het afronden van uw aankoop. Afhalen kan in de week direct na sluiting van de veiling en (i.v.m. verbouwing van de galerie) uitsluitend op afspraak. De via e-mail toegestuurde factuur s.v.p. uitprinten en meenemen. Werken kunnen alleen op vertoon van deze factuur worden meegegeven!

Ik wil mijn kavel(s) laten verzenden en heb via de bank betaald. Wanneer wordt het pakket verzonden?
Als wij uw betaling hebben ontvangen, wordt uw pakket binnen 3 dagen verzonden. U ontvangt hiervan een bevestiging via e-mail.

Als ik meerdere kavels in een veiling hebt gekocht, kunnen deze dan gecombineerd worden verzonden?
Ja, meerdere aankopen worden, indien mogelijk, altijd in één pakket verzonden. In dat geval worden verzendkosten van het pakket opnieuw berekend. Eventueel te veel betaalde verzendkosten worden automatisch teruggestort op uw rekening.

 

OVER ONTVANGEN KAVELS…

Ik heb mijn kavel ontvangen, maar het voldoet niet aan de omschrijving
Als het ontvangen werk volgens u niet voldoet aan de omschrijving die op de website is weergegeven, neemt u dan zo spoedig mogelijk contact met ons op. Doordat alle schilderijen, tekeningen en grafiek in onze veilingen, vooraf in onze galerie worden aangeleverd en beoordeeld, garanderen wij de werken zoals deze op onze website zijn omschreven en weergegeven. Na afloop van een veiling heeft u altijd 3 weken de gelegenheid om aangekochte werken gedetailleerd te bekijken en eventueel ter beoordeling aan derden voor te leggen. Bij onjuiste omschrijving of gerede twijfel van originaliteit nemen wij het geveilde werk terug en worden alle betaalde bedragen geretourneerd.

Ik heb mijn kavel ontvangen, maar is beschadigd. Wat moet ik doen?
Tenzij u anders heeft aangegeven, worden alle pakketten aangetekend verzonden en zijn dan tot € 500 verzekerd tegen verlies en beschadiging. Als uw kavel tijdens de verzending is beschadigd, neem dan zo spoedig mogelijk contact met ons op. Maak indien mogelijk direct na ontvangst een foto van het beschadigde pakket, zodat dit de klacht bij PostNL kan ondersteunen. Bij verzending worden de werken met zorg verpakt, niettemin blijven alle risico’s voor rekening van de koper.

 

ANDERE VRAGEN OF OPMERKINGEN? WIJ HOREN HET GRAAG VAN U